Startzondag

Het startweekend staat dit jaar in het teken van onze kerk als gastvrij en open huis. Om dit te realiseren willen we de kerk wat gezelliger en kleurrijker aankleden.

Hiervoor is een werkgroep volop bezig om ideeën te ontwikkelen. Een eerste begin is gemaakt met de kussens in de vensterbanken en het strippen en schilderen van de soosruimte. Deze ideeën kosten echter wel geld. Een deel van het benodigde geld proberen we met het startweekend bijeen te brengen! Op zaterdag 10 september is er de PGCS-dag met diverse activiteiten waaraan iedereen, jong en oud(er), kan meedoen!Zo is er de bekende rommelmarkt met deze keer ook grotere meubelen:

rommelmarkt-1 rommelmarkt-2 rommelmarkt-3

Nieuw is de marktplaats, waar u goede en bruikbare spullen te koop kunt aanbieden. Van de opbrengst gaat 25 % naar de kerk. Over de spelregels wordt u nog geïnformeerd in de volgende Kerkklanken.Een fiets- en/of wandeltocht waarvoor u zich kunt opgeven; zie verder in dit artikel.Een dienstenmarkt en een sponsorloop voor alle leeftijden. Zie ook verder in dit artikel. Verder de bekende loterij, rad van avontuur, het nodige eten en drinken en nog veel meer! Op zondag 11 september is er natuurlijk de viering voor de start van het nieuwe seizoen. De collecte in deze dienst is ook bestemd voor dit project! Overigens zijn vanaf nu de collectes bij de uitgang ook bestemd voor aankleding van het kerkgebouw. Zet deze dagen 10 en 11 september alvast in uw agenda zodat we er met z’n allen een prachtig weekend van kunnen maken.

Sponsordiner

Vrijdag 16 september houden we een sponsordiner in de kerk. Omdat de kerk voor de rommelmarkt al op donderdag wordt ingericht kan deze activiteit niet in het startweekend maar een week later.

De kerkzaal wordt hiervoor speciaal ingericht, er is life (achtergrond-) muziek, drankjes worden geserveerd en eten is in buffetvorm. De richtprijs voor het eten is ongeveer € 30 – € 35. Voor de drankjes worden bonnen verkocht.

Deze avond zal staan in het teken van saamhorigheid, gezelligheid en niet onbelangrijk een bijdrage aan de kosten voor het aankleden van de kerk.

Deelname kan vanaf nu worden aangemeld bij Bert Lebbink, Jaap Weeda of bij mij. Er is een limiet aan het aantal deelnemers, dus meld u snel aan! Wij hopen op een grote opkomst!

Het lijkt nog vroeg, maar toch enkele zaken om rekening mee te houden:

  • Boekenmarkt: hebt u boeken, welke u beschikbaar wilt stellen voor de boekenmarkt en u wilt ze vanaf nu al inleveren? Dat kan, en zo nodig worden ze bij u opgehaald!
  • Cadeautjes voor loterij en rad van avontuur: hebt u cadeautjes, hebbedingetjes en dergelijke welke u ergens ongebruikt hebt liggen en u wilt ze beschikbaar stellen? Laat het weten en zo nodig worden ze bij u opgehaald!
  • Marktplaats oftewel tweedehands goederen markt: dit jaar wordt de mogelijkheid geboden om bruikbare spullen te koop aan te bieden. Van de opbrengst is 25% bestemd voor de kerk. Niet verkochte spullen gaan retour. In principe kan alles, met uitzondering van kleding en speelgoed, te koop worden aangeboden wat u anders op marktplaats zou verkopen.
  • Rommelmarkt: hebt u spullen voor de rommelmarkt, bewaar ze dan tot het startweekend. Wel bieden we de mogelijkheid dat uw spullen voortijdig worden opgehaald. In principe kan alles worden aangeboden, zolang het schoon en bruikbaar is.

Wilt u zelf al spullen inleveren bij de kerk, neem dan contact op met Jaap Weeda.

Een foto-puzzelwandeltocht in de directe omgeving van de kerk.

M.b.v. foto’s maakt u een wandeling rondom de kerk. Duur: ongeveer 20 minuten. Kosten € 1,- p/p. Mogelijkheid om gezamenlijk als vrienden of als gezinsleden actief bezig te zijn.

Prima, als een tussendoortje om even aan de drukte te kunnen ontkomen.

 

Een fietstocht in de omgeving van Colmschate

Lengte: ongeveer 20 km. Geschikt voor het hele gezin. U krijgt voor onderweg een lunchpakket mee.

Voor deze tocht moet u zich van tevoren aanmelden, i.v.m. het klaarmaken van het lunchpakket.

Kosten: € 4,- p/p.

U kunt zich aanmelden bij Harry Nijmeijer, email: h.nijmeijer90@gmail.com

Start van beide tochten: Vanaf 11.00 uur.

 Sponsorloop

Tijdens de PGCS-dag op zaterdag 10 september (Startweekend) is er ook weer een sponsorloop. Deze keer willen we het iets grootser aanpakken. Zo wordt het tijdstip iets vervroegd. Daarnaast is er een aparte kidsrun (tot twaalf jaar). Deze route zal dezelfde zijn als vorig jaar. Voor de middelbare scholieren en volwassenen hebben we een grotere ronde uitgezet, van ongeveer een kilometer. Denkt u er alvast over na of u, of uw kind, ook mee wil rennen. We hopen op een groot deelnemersveld! Samen met elkaar kunnen we een mooi bedrag binnenhalen ten behoeve van de aankleding van het kerkgebouw!

Dienstenmarkt

In de vorige kerkklanken is al aangekondigd dat er tijdens het startweekend ook een dienstenmarkt wordt georganiseerd. Voor de zekerheid zullen we nog even kort uitleggen wat een dienstenmarkt is. Bij een dienstenmarkt kan iedereen die maar wil, een dienst aanbieden. Hierbij valt te denken aan tuinieren, computer opschonen, etc. Deze dienst kan dan worden afgenomen (gekocht) door iemand die geen groene vingers heeft of die niet zo handig is met computers.

Inmiddels kunnen we al een paar diensten kenbaar maken. Zo heeft Jaap Weeda aangeboden om een ‘volleybal-clinic’ te organiseren. De tweede dienst die we al kenbaar kunnen maken is ‘verhaaltjes voor het slapen gaan voor grote mensen’, voorgedragen door niemand minder dan Walter Meijles. Dus als u een keer kennis wilt maken met de sport ‘volleybal’ of lekker ontspannen naar een mooi verhaal wilt luisteren, houdt dan de berichtgeving in de kerkklanken in de gaten en meldt u aan!! Tijdens het startweekend kunt u zich ook nog aanmelden voor de ‘diensten’ van Jaap en Walter, of voor één van de vele ander diensten.

Voor meer uitleg over de dienstenmarkt en het aanbieden van diensten kunt u terecht bij Rogier Verstrijden of Theo van der Veen, e-mail: theovanderveen@yahoo.com.

Inzamelen statiegeld-flessen

Een actie welke onlangs is gestart om bij te dragen aan de opbrengsten is het inzamelen van flessen met statiegeld. U kunt ze kwijt in de plastic bak in de kerk. Deze wordt regelmatig geleegd.

Deze actie zal zeker nog het hele jaar lopen.

Vragen en informatie bij Everard Post

Email: krm.voorzitter@pgcs.nl

Tel: 06 285 226 81