PGCS – dag zaterdag 16 september

Rommelmarkt

De rommelmarkt begint zaterdag om 10.00 u.

Hebt u spullen voor de rommelmarkt? Alle bruikbare spullen zijn welkom. Het mag dus van alles zijn, maar geen kleding! Dus ook meubels en witgoed. U kunt de spullen brengen naar de kerk op donderdag 14 en vrijdag 15 september tussen 18.00 u en 20.00 u.

Wilt u dat de spullen worden opgehaald? Laat het dan weten aan Rogier Verstrijden: rogierverstrijden@ziggo.nl of bellen 06-41886700 of Everard Post: krm.voorzitter@pgcs.nl of 06-28522681.

 

Boekenmarkt

Voorgaande jaren een succes! De boekenmarkt wordt gehouden in de gang en start ook om 10.00 uur. Ook voor de boeken geldt dat u ze kunt inleveren bij de kerk op donderdag 14 en vrijdag 15 september tussen 18.00 u en 20.00 u.

Wilt u dat de boeken worden opgehaald? Laat het dan weten aan Rogier Verstrijden: rogierverstrijden@ziggo.nl of bellen 06-41886700 of Everard Post: krm.voorzitter@pgcs.nl of 06-28522681.

 

Marktplaats

De marktplaats waar u spullen kunt laten verkopen die u normaal op Marktplaats zou zetten. 

Alles kan worden verkocht, behalve kleding! Wij verkopen het voor u, en daarbij is een deel van de opbrengst voor de PGCS-dag.

Hoe werkt het? U brengt de spullen die u wilt verkopen naar de kerk op donderdag 14 en vrijdag 15 september tussen 18.00 u en 20.00 u.

Samen met u voorzien we alle spullen van een duidelijke label/stikker met daarop de vraagprijs, een blauwe stip om aan te geven dat het artikel ook voor een lagere prijs weg mag en een rode stip als u het niet-verkochte artikel wilt schenken aan bijvoorbeeld de kringloopwinkel.

Bij aflevering van de spullen krijgt het artikel een verkoopnummer en worden uw NAW-gegevens genoteerd. 

Van de verkoopprijs wordt een percentage (minimaal 25%) ingehouden als opbrengst voor de PGCS-dag. Dit percentage kunt u aangeven. Niet verkochte spullen die u wilt behouden dienen zaterdag 16 september te worden opgehaald tussen 16.00 u en 17.00 u.

Contactpersoon voor de marktplaats is Bert Lebbink, tel.nr. 06-1093 1410 

Bij vragen graag even bellen.

Rad van avontuur

Dit jaar is er weer een Rad van Avontuur maar in een nieuwe vorm! Met tussenpozen worden diverse ronden gespeeld voor diverse prijsjes. We hebben hiervoor vele winkeliers in Colmschate benaderd.

Hebt u thuis wat leuke hebbedingetjes die u wel kwijt wil: schenk ze dan aan de kerk, ook voor het Rad van Avontuur! U kunt deze spullen afgeven in de kerk. Voor vragen kunt u terecht bij Rien Prinsen: rien.prinsen@gmail.com of 0570-852556 of Bert Kruissink: xsink@concepts.nl.

 

Dienstenmarkt

Er is dit jaar een dienstenmarkt, net als vorig jaar. En om er weer een groot succes van te maken hebben we ook uw (jouw) hulp nodig!

De dienstenmarkt, wat is dat ook al weer? Bij een dienstenmarkt kan iedereen die maar wil, een dienst aanbieden. Hierbij valt te denken aan tuinieren, computer opschonen, etc. Deze dienst kan dan worden afgenomen (gekocht) door iemand die geen groene vingers heeft of die niet zo handig is met computers.

En zo zijn er nog veel meer diensten te bedenken. Dus bent u goed in ramen lappen, auto’s wassen, taarten bakken, of iets anders, stuur dan uw aan te bieden dienst naar rogierverstrijden@ziggo.nl of theovanderveen@yahoo.com. Tijdens het startweekend worden de diensten aan de man gebracht. En de opbrengst is natuurlijk voor genoemde doelen.

Een mooi en succesvol voorbeeld van vorig jaar is ‘verhalen voor het slapen gaan voor volwassenen’ met Walter Meijles. Voor een kleine bijdrage kon iedereen die maar wilde een gezellig avondje bijwonen vol verhalen van Walter. Hopelijk kunnen we dit jaar weer iets vergelijkbaars aanbieden. We houden u op de hoogte!

Voor meer uitleg over de dienstenmarkt kunt u terecht bij Rogier Verstrijden of Theo van der Veen.

Sponsorloop

Ook dit jaar willen we de sponsorloop weer groots aanpakken. Het is leuk, sportief en voor alle leeftijden! En dit jaar willen we er een extra wedstrijdelement aan toevoegen… maar hierover later meer…

Er is een aparte kidsrun, voor kinderen die op de basisschool zitten. Deze kidsrun heeft dezelfde route als de afgelopen jaren en duurt drie kwartier. Als kinderen liever willen wandelen dan hardlopen, dan is dat uiteraard prima! Elina Verstrijden en Thomas en Laurens van der Veen doen ook weer mee. Wie volgt?

De sponsorloop voor volwassenen en jongeren vanaf 12 jaar, duurt een uur en heeft een grotere route. We hopen dat velen mee gaan doen! Samen met elkaar kunnen we een mooi bedrag binnenhalen ten behoeve van de aankleding van het kerkgebouw en de  andere twee goede doelen!

Als je mee wil doen, dan zijn er sponsorformulieren in de kerk te vinden. Ook zullen ze online aangeboden worden via speakap, website of per email. Met vragen kun je terecht bij Rogier Verstrijden (rogierverstrijden@ziggo.nl / 06-41886700) en Theo van der Veen (theovanderveen@yahoo.com / 06-50636711).

 Loterij

Vanaf zondag 27 augustus worden loten verkocht in de kerk voor € 1 per stuk of 6 voor

€ 5. Loten zijn te koop tot aan de trekking op zaterdag 16 september 15.30 u. Er zijn drie leuke prijzen te winnen! Laat u verrassen want we maken de prijzen nog niet bekend….

Bent u niet aanwezig bij de trekking dan maken we de nummers bekend in de kerk, op Speakap, op www.pgcs.nl en in zondagsbrief.

Veiling

Nieuw dit jaar is de mogelijkheid om meer waardevolle spullen te veilen. Hebt u spullen welke middels veilen mogen worden verkocht, laat het weten! Ook hier geldt dat 25% van de opbrengst voor de kerk is. Voor informatie kunt u terecht bij Rien Prinsen: rien.prinsen@gmail.com of 0570-852556 of Bert Kruissink: xsink@concepts.nl.

Te koop: oogstproducten

Het is de bedoeling dat er een kraam komt waar (oogst)producten van De Bannink/ Oxe/ Buitengebied verkocht zullen worden.
Het weer in de komende maanden heeft natuurlijk invloed op wat er precies aangeboden zal worden. 

Speelhoek

Dit jaar richten we een speelhoek in waar kinderen naar hartenlust kunnen spelen, terwijl ouders, oma´s en opa´s rustig kunnen rondkijken.

Live-muziek en uitgebreide catering

Vanaf 10.00 u staat de kerk dus weer bol van activiteiten, levende muziek en ook voor de inwendige mens wordt goed gezorgd. Van pannenkoeken tot hamburgers, broodjes, cake, koffie, thee en limonade.

 Startdienst zondag 17 september

 

Om 10.00 uur begint de Startdienst met bevestiging en afscheid van ambts- en taakdragers.

 

Na de dienst is er een fietstocht of wandeltocht met lunch/picknick voor iedereen! Voor onderweg krijgt u versnapering mee.

Hiervoor wordt een bijdrage gevraagd:

Per volwassene: € 5

Per volwassen stel: € 10

Per gezin: € 12,50

 

Een fietstocht in de omgeving van Colmschate

Lengte: ongeveer 15 km. Geschikt voor het hele gezin.

Informatie bij Harry Nijmeijer, email: h.nijmeijer90@gmail.com of tel 0570-651150.

Een foto-puzzelwandeltocht in de directe omgeving van de kerk.

Aan de hand van foto’s maakt u een wandeling in de directe omgeving van de kerk. Informatie bij Harry Nijmeijer, email: h.nijmeijer90@gmail.com of tel 0570-651150.

Voor de fiets- en wandeltocht is voorinschrijving gewenst in verband met het voorbereiden/inkopen van lunch/picknick. Opgeven tot uiterlijk zaterdag 16 september 12.00 uur bij h.nijmeijer90@gmail.com of tel 0570-651150.

Vrijwilligers

Voor alle activiteiten zijn vele handen noodzakelijk. Vele vrijwilligers doen al jaren mee. Wilt u ook op vrijdag 15 september en/of zaterdag 16 september meehelpen met de diverse klussen? Dan kunt u zich opgeven bij Everard Post, email krm.voorzitter@pgcs.nl. Eind augustus/begin september liggen er inschrijfformulieren in de kerk.

In de Kerkklanken van september volgt de laatste informatie over de diverse activiteiten en de mogelijkheid van inschrijven. Informatie kunt u ook vinden op de website en speakap.

Het comité Startweekend: Rien Prinsen, Bert Kruissink, Dirk Landman, Alie Stevens, Rogier Verstrijden, Theo van der Veen, Bert Lebbink, Harry Nijmeijer, Jaap Weeda en Everard Post.

 

Vragen en algemene informatie bij Everard Post

Email: krm.voorzitter@pgcs.nl

Tel: 06 285 226 81